Maia Sandu critică oligarhia din Moldova pe un site finanțat de un oligarh condamnat din Kazahstan

Liderul PAS, Maia Sandu, luptă cu oligarhia din Moldova cu armele mediatice ale oligarhului condamnat din Kazahstan, Mukhtar Ablyazov. Așadar, Sandu a publicat recent pe site-ul opendemocracy.net, publicație on-line finanțată de kazahul fugar Ablyazov, un articol în limba engleză, în care face cu ou și oțet guvernarea din Moldova, afirmând că democrația în țară este în pericol, chiar la hotar cu UE. Culmea culmii cinismului este că articolul respectiv este tirajat de presa finanțată de un alt condamnat la închisoare, fostul premier Vladimir Filat. Astfel, articolul este publicat inclusiv pe unimedia.md, una dintre portavocile partidului condus de fosta colegă a liderului PLDM.

Maia Sandu se plânge de la microfonul ”Made in Kazahstan” al ”Open Democracy” că Moldova este acum un stat capturat, afirmând că liderul PDM, Vlad Plahotniuc, ”are onoarea dubioasă de a conduce țara și chiar dacă nu deține nicio funcție publică, el este acum centrul Moldovei”.

La începutul lunii octombrie, o investigație publicată pe timpul.md relata despre parcursul profesional al oligarhului Mukhtar Ablyazov, care s-ar fi îmbogățit prin scheme raider, spălare de bani și racket. Mai mult, ca și alți oligarhi, acesta a stat și în spatele finanțări mișcărilor politice, inclusiv revoluția oranj din Ucraina.

De asemenea, potrivit investigației, Maia Sandu și Andrei Năstase au participat și participă la activitățile sponsorizate de oligarhul kazah Ablyazov. Aceștia au fost surprinși alături de alte figuri publice de la Chișinău, printre care Natalia Morari, Alexandru Machedon sau avocata Ana Ursachi, participând la activități finanțate de fundația lui Mukhtar Ablyazov. Mai mult, potrivit investigației, ”Open democracy Fundation” susține activ opoziția de dreapta de la Chișinău, finanțând călătoriile liderilor PAS și PPDA, dar și a jurnaliștilor poziționați agresiv împotriva guvernării, la tot felul de forumuri și adunări.

sursa: politics.md

About Author

admin