„SHINDLER’S D*CK” // Pe cine l-au plătit Gofman și Platon ca să scrie articole denigratoare despre RM în presa americană

 

Recent în presa americană a apărut un articol denigrator despre Republica Moldova, preluat imediat cu mare poftă de presa sponsorizată din banii furați din sistemul bancar din Moldova de către Veaceslav Platon. Se pare că sponsorii materialului plătit au contractat serviciile unui mercenar de presă cu o imagine la fel de controversată ca a lor, respectiv articolul fiind tratat ca atare în SUA, cu zâmbete. Contactul dintre Platon-Gofman și autorul american a fost făcut prin intermediul unei foste consiliere a lui Vlad Filat, plătită și ea din banii furați din băncile moldovenești.

Autorul care a acceptat să fie plătit din banii furați din Banca de Economii din Moldova este nimeni altul decât John Shindler, persoană controversată, individ devenit cunoscut publicului american în vara anului 2014, după ce a devenit protagonistul unui imens scandal sexual.

Cel care se dă drept „expert în securitate”, fost angajat al NSA, a demisionat în iunie 2014 din funcția de profesor al US Naval War College (http://gawker.com/nsa-spook-turned-twitter-pundit-goes-dark-after-dick-pi-1594848048), după ce pe rețeaua twitter au apărut e-mailuri și mesaje trimise de Shindler unor femei (nefiind vorba despre soția sa), în care sunt expuse zonele sale intime. În urma scandalului sexual Shindler și-a șters accounturile de pe rețelele de socializare și a demisionat din funcția de profesor, astfel recunoscând că fotografiile apărute în public îi aparțin (https://www.stripes.com/news/us/navy-professor-resigns-after-racy-photo-inquiry-1.297789).

Platon și Gofman aplică însă o strategie veche, folosită de către nașul de cununie a lui Andrei Năstase, Victor Țopa. Nu puține au fost comenzile lor peste ocean, preluate de către niște perverși, care erau prezentanți de către holdingul Jurnal Trust Media drept jurnaliști. Dar pentru o parte din publicul de la Chișinău e suficient ca articolul să fie semnat de un străin, iar site-ul să fie înregistrat peste ocean, ca să fie considerat credibil și obiectiv.

Nu ne rămâne decât să tratăm și noi la Chișinău ca atare, cu zâmbet, materialul publicat la comandă de Shindler, nevoit să se întrețină cumva, prin publicații plătite, după ce a rămas acum 4 ani fără serviciu din cauza scandalului sexual. Totodată, remarcăm și regretăm calitatea tot mai proastă a unor angajați din presa de la Chișinău, care sunt gata să publice orice le comandă sponsorii lor, fără a depune un minim efort pentru a verifica ce publică.

Vorba moldoveanului, cum e Tanda, așa-i și Manda!

p.s. Curios, Agora.md a preluat articolul din neștiință sau au îndeplinit o comandă politică? Nu ași dori să cred că Tudor Darie este un jurnalist atât de neprofesionist încât să preia un articol neverificat de la un autor controversat. (http://agora.md/stiri/45271/articol-in-presa-americana-despre-plahotniuc–un-donald-trump-al-moldovei–si-relatiile-acestuia-cu-ambasadorul-sua-la-berlin)

P. Macovei / sursa: telegraph.md

About Author

admin