O analiză realizată de echipa Politics.md arată despre ce vorbesc finaliștii campaniei pentru primăria Chișinău

Candidatul la funcția de primar al Capitalei Ion Ceban vorbește mai mult despre problemele Chișinăului, studii, pregătire profesională și experiență, dar și despre programele de administrare a municipiului. În schimb, oponentul său Andrei Năstase vorbește mai mult despre pretinsa „moștenire” a fostului regim și recurge la atacuri frecvente la adresa lui Ion Ceban. Sunt concluziile la care au ajuns jurnaliștii de la portalul Politics, care au analizat comportamentul celor doi în campania electorală pentru alegerile din Capitală.

Candidatul Ion Ceban are un mesaj cu mult mai îngust decât cel al lui Andrei Năstase și se referă strict la municipiul Chișinău. Tema principală este dedicată funcției de primar 29% – care sunt obligațiile unui primar, cum trebuie să arate un edil de succes și de ce oamenii trebuie să-l aleagă pe el. Reieșind din structurarea mesajului țintit strict pe electorat și pe alegerile din municipiul Chișinău, 23 la sută din mesajul lui Ceban este orientat spre pregătirea sa profesională: studii, experiență, echipă, colaborare cât cu Est atât și cu West; Problemele Chișinăului și rezolvarea lor ocupă 14% din mesaj, combinat cu 12 la sută privind schimbările care vor fi făcute imediat când Ion Ceban va deveni primar”, se conține în analiza Politics.

În același timp, constată Politics, în mesajele sale Andrei Năstase cel mai des vorbește despre Vlad Plahotniuc și PSRM sau Ion Ceban.

Mesajul lui Năstase este calificat mai degrabă politic, iar cuvintele și temele cheie care sunt folosite sunt: Plahotniuc, care rămâne tema principală și ocupă 22% din mesajul candidatului, urmată de atacuri în adresa candidatului Ion Ceban cu 20%, atacuri asupra partidului Socialist 14%, discuții despre România 14 la sută și 7% din mesajul candidatului Năstase se referă la orașele din țara vecină: Cluj, Sibiu, Iași, București etc. De asemenea, prim-ministrul Maia Sandu ocupă un loc important în mesajul candidatului, precum și transmiterea imaginii Guvernului acumulează 7% din mesaj”, se conține în analiza citată.

About Author

admin