Comisia Electorală Centrală (CEC) din Moldova s-a întrunit la 18 iulie și a aprobat trei regulamente și o instrucțiune în conformitate cu noul Cod electoral.
Primul regulament aprobat se referă la procedura de examinare și soluționare a contestațiilor în timpul campaniei electorale. Acesta definește procedura de depunere, examinare și soluționare a plângerilor de către administrația electorală în timpul alegerilor.
Celelalte două prevederi aprobate se referă la statutul, procedura de confirmare, drepturile, obligațiile și participarea la evenimentele electorale a reprezentanților și împuterniciților partidelor politice care concurează în alegeri.
O instrucțiune aprobată de CEC reglementează înregistrarea blocurilor electorale constituite în vederea participării comune a două sau mai multe partide politice la alegeri sau referendumuri. Documentul definește procedura de înregistrare, documentele necesare în acest scop, restricțiile privind denumirea blocurilor și regulile de participare a partidelor politice care aparțin blocurilor la alegeri.
În cadrul ședinței CEC a fost abordată și problema distribuirii mandatelor de consilieri în cadrul alegerilor.